Klantenservice

Home » Klantenservice

Betalen & retourneren

Ja, doorgaans kunt u uitgaan van 2 jaar garantie welke wettelijk bepaald is tenzij anders aangegeven.
Er zijn uitzonderingen, denk hierbij aan bijvoorbeeld aquariumplanten en vissen. Glasbreuk is ook een van de uitzonderingen welke buiten elke vorm van garantie valt. Ook hebben wij producten in het assortiment welke een verlengde garantietermijn of een speciale 24uurs pickup&return garantie genieten. Dit kunt u dan ook terug vinden bij de productspecificaties.

Een groot deel van ons assortiment hebben wij daadwerkelijk op voorraad en doorgaans in onze winkel beschikbaar. Echter omdat wij meer dan 12.000 artikelen beschikbaar hebben via onze webshop en dit wel erg veel ruimte in beslag zou nemen, hebben wij niet alles op voorraad.

Omdat iets niet op voorraad is, betekent niet dat wij u niet van een snelle levering kunnen voorzien. Meer dan 90% van ons assortiment kunt u binnen enkele dagen in huis verwachten.

Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo vlot en correct mogelijk te laten verlopen, echter kan er onverhoopt iets mis zijn gegaan bij de afhandeling van uw order.

In het geval van een ontbrekend of verkeerd geleverd artikel ontvangen wij graag een bericht via emailadres info@bredaqua.nl. Eventueel vragen wij u, met behulp van bijvoorbeeld een foto, bewijs van een verkeerde levering.

Defecte producten, welke onder de garantieregeling vallen, kunt u aanmelden en retourneren via ons garantiebeleid.

Bevalt een product niet? Dan kunt u deze aanmelden en retourneren via ons herroepingsbeleid.

U kunt ons helpen!
Soms komt het voor dat een artikel beschadigd is, maar dat dit niet direct een probleem hoeft te zijn. U kunt hierbij denken aan een zak grind welke helaas is opengegaan in de verzenddoos, maar prima terug in de zak kan. Uiteraard is dit niet de manier en de kwaliteit waarop wij uw bestelling willen afleveren, maar wellicht zelf op te lossen. Wij danken u dan ook voor uw begrip en middels uw medewerking kunnen wij voor een scherp prijsbeleid zorgen!

Simpel, u navigeert op onze website naar het product van uw keuze. Daarna ‘stopt’ u dit product in uw winkelmandje met behulp van de knop In winkelwagen welke naast de productafbeelding is weergegeven.

In de rechterbovenhoek bevindt zich de knop Winkelwagen en met een simpele druk op deze knop wordt de inhoud hiervan weergegeven. In dit proces kunt u een berekening krijgen van de eventuele verzendkosten en tevens kunt u uw kortingscode verzilveren.

In het daarop volgende scherm kunt u, voor zover nog niet gedaan, inloggen en de benodigde gegevens invullen. Vergeet u niet een verzendmethode te selecteren en uw bestelling te controleren?

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Enerzijds is het bestelproces dermate geautomatiseerd dat een wijziging niet meer mogelijk is. Anderzijds worden orders zo snel verwerkt dat deze doorgaans al volledig zijn afgerond voordat de aanvraag van een aanvulling in behandeling is genomen.

Verzenden & bestellen

Bredaqua hanteert de indicatie ‘voor 16:00uur besteld, morgen in huis’. Uiteraard geldt dit voor producten die wij daadwerkelijk op voorraad hebben. Een leveringsindicatie en een eventuele voorraadstatus wordt weergegeven op onze website naast de productafbeeldingen.

Heeft de leveringsindicatie een status met bijvoorbeeld 1 à 2 werkdagen; dan betekent dit dat wij het desbetreffende product niet op voorraad hebben en treft u ook geen voorraadstatus aan. Het duurt dan ook 1 à 2 werkdagen vooraleer u het product in ontvangst kunt nemen. Logischerwijs wordt van de regel ‘voor 16:00uur besteld, morgen in huis’ dan ook afgeweken.
Uiteraard streven wij ernaar om te allen tijde de leveringsindicatie te hanteren, echter ook wij kunnen te maken krijgen met onmacht. Uiteraard proberen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen.

Doorgaans 1 à 2 dagen na het aanmelden van uw pakket door ons bij het vervoersbedrijf. Op dit moment ontvangt u van ons ook automatisch een email voorzien van track&trace code, zodat uzelf de zending kunt volgen.

De verzendkosten worden berekend en aangegeven tijdens het bestel- en afrekenproces. Bredaqua hanteert de volgende verzendtarieven binnen.
Nederland Tarief Voorwaarden
Bestelling boven €50 Gratis Onder 30kg en onder 175x50x50cm
Bestelling onder €50 € 5,95 Onder 30kg en onder 175x50x50cm
Afhalen in de winkel Gratis
Bezorgen op afspraak € 29,95 Boven 30kg en/of boven 175x50x50cm
België Tarief Voorwaarden
Bestelling boven €50 Gratis Onder 30kg en onder 175x50x50cm
Bestelling onder €50 € 7,95 Onder 30kg en onder 175x50x50cm
Afhalen in de winkel Gratis
Bezorgen op afspraak € 49,95 Boven 30kg en/of boven 175x50x50cm
*Let op:  indien uw bestelling retour komt vanwege het door u foutief invullen van uw afleveradres, zullen er kosten in rekening gebracht worden voor het opnieuw moeten versturen van uw pakket.

Het is niet altijd onoverkomelijk, maar wel vervelend als een product niet meer naar behoren werkt. Indien uw product defect is geraakt binnen de garantieperiode, kunt u het product naar Bredaqua retourneren. Volg hieronder de instructies om uw product aan te melden voor retour. Deze instructies staan ook vermeldt achter op uw pakbon. Op het moment van binnenkomst trachten wij uw retour binnen 14 dagen af te handelen.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u niet geheel tevreden bent over uw aankoop. Uiteraard staat het u vrij om gebruik te maken van het herroepingsrecht. U dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Op het moment van binnenkomst trachten wij uw retour binnen 14 dagen af te handelen.

Retour instructies:

– Log in op uw account (heeft u geen account, klik op wachtwoord vergeten, uw email adres is onthouden).

–  Klik op mijn bestellingen in uw account.

–  Bekijk uw bestelling.

– Klik op artikelen retourneren en selecteer uw opties.

– Vermeld in of op de doos altijd uw ordernummer (ORD—–). Bij het ontbreken hiervan loopt u retour vertraging op.

Let op:
– Glasbreuk is altijd uitgezonderd en valt nooit onder garantie. 
– Stuur uw retour niet op zonder deze eerst aangemeld te hebben.
– Maak gebruik van de omdoos waarin uw bestelling is verpakt. 
– Schrijf, plak of sticker niet op de originele verpakking.
– Zendingen die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden niet door ons geaccepteerd.
– Bewaar uw verzendbewijs. U bent verantwoordelijk voor de terugzending naar Bredaqua.
– Bij blijken van een niet defect product worden er verzendkosten in rekening gebracht, alsmede eventuele onderzoekskosten.
– Mocht niet aan de richtlijnen worden voldaan, dan behouden wij het recht de retourzending te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden.

Richt uw retour aan:
Bredaqua
Tav retouren
Ettensebaan 19
4813AH Breda

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u niet geheel tevreden bent over uw aankoop. Uiteraard staat het u vrij om gebruik te maken van het herroepingsrecht. U dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Op het moment van binnenkomst trachten wij uw retour binnen 14 dagen af te handelen.

Retour instructies:

– Log in op uw account (heeft u geen account, klik op wachtwoord vergeten, uw email adres is onthouden).

–  Klik op mijn bestellingen in uw account.

–  Bekijk uw bestelling.

– Klik op artikelen retourneren en selecteer uw opties.

– Vermeld in of op de doos altijd uw ordernummer (ORD—–). Bij het ontbreken hiervan loopt u retour vertraging op.

Let op:

– Stuur uw retour niet op zonder deze eerst aangemeld te hebben;

– Na goedkeuring van uw aanmelding heeft u 14 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat uw retour bij Bredaqua is afgeleverd.

– Stuur uw retour niet rechtstreek terug via de pakketvervoerder;

– Ga zorgvuldig om met het product en verpakking;

– Producten dienen compleet en schoon te worden geretourneerd;

– Producten met een beperkte houdbaarheid, zoals aquariumplanten, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht;

– Maak gebruik van de omdoos waarin uw bestelling is verpakt;

– Schrijf, plak of sticker niet op de originele verpakking;

– Zendingen die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden niet door ons geaccepteerd;

– Weiger uw bestelling, zonder overleg, niet aan de deur. Dit brengt kosten met zich mee welke in rekening of mindering gebracht worden;

– Uw retour wordt, bij uitblijven van uw reactie op een verzoek van ons, na 6 weken geruimd.

– Producten welke verkocht worden als samengesteld product mogen alleen geretourneerd worden als samengesteld product en niet individueel.

– Producten welke verkocht worden met een ingestelde minimum bestelhoeveelheid mogen alleen geretourneerd worden per ingestelde minimum hoeveelheid en niet individueel.

– Bewaar uw verzendbewijs. U bent verantwoordelijk voor de terugzending naar Bredaqua.

– Mocht niet aan de richtlijnen worden voldoen, dan behouden wij het recht de retourzending te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te vergoeden.

Richt uw retour aan:

  • Bredaqua
  • Afdeling retouren
  • Ettensebaan 19
  • 4813Ah Breda

 
Reeds gemaakte verzendkosten, bij plaatsing van uw bestelling, worden vergoed als u de bestelling in zijn geheel retourneert. Indien u slecht een deel van uw bestelling retourneert, vergoeden wij deze kosten niet. Retourkosten om uw bestelling te retourneren vergoeden wij niet.

Home
Webshop
Menu

Mijn winkelwagen

Sluiten

Inloggen

Sluiten

Scroll To Top

Onze winkel is tijdens de lockdown volgens de normale openingstijden geopend.